Afspænding

Afspændingsbehandling.  Sessionen varer 50 min. inkl. omklædning og indledende samtale.

Har kroppen over lang tid været udsat for pres af den ene eller anden årsag, er afspændingsbehandlingen en god måde at finde ro på.

Afspændingsbehandling kan bruges ved f.eks. søvnbesvær, ømme muskler/led, stress og spændingshovedpine.

Det jeg typisk møder i en afspænding er udfordringer som stress, dårlig arbejdsstilling, ringe søvn, kropsholdning og ømhed i kroppen. 

Stress er en hyppig årsag til spændinger – kroppen og hjernen er kommet på overarbejde. Det udmatter, og kroppen hungrer efter ro, hvile og mentalt frihed, men det kan være svært selv at skabe. Næsten umærkeligt kan skuldrene spænde op, åndedrættet blive overfladisk og tankerne mere hektiske, og så kan en selvforstærkende stress-tilstand starte. Når vi spænder op, måske uden at bemærke det, er kroppen hele tiden på overarbejde. Med dette overarbejde kan vi opleve spændingshovedpine og smerter måske med ubehag forskellige steder i kroppen. En stor del af os har i tide og utide ubehagelige og måske endda smertelige muskelspændinger. Og så kan det være svært at falde ned igen.

Afspændingsbehandlingen tager udgangspunkt i den problematik eller de ønsker du kommer med.

Jeg starter med at opvarme din krop med forskellige teknikker. Så bliver det lettere at løsne spændinger. Jeg sætter lymfesystemet i gang, så der kan løsnes affaldsstoffer. De kan blokere for kroppens naturlige flow, og alene ved det kan der opstå muskelspændinger og ømhed. Med opvarmningen øges blodcirkulationen i musklerne og affaldsstofferne “siver” væk og der kan komme ny næring til musklerne.

Jeg vil også løsne, smidiggøre og opvarme dine led. Samtidig vil jeg introducere dig til det dybe åndedræt, som er med til at få dine muskler til at slappe mere af, men også som støtte til at skabe en afslappet tilstand i kroppen. Når kroppen får hjælp til at slappe af, søger den selv en balance i tilstanden. 

Ved en afspændingsbehandling med fokus på det afspændende åndedræt, har du mulighed for at komme ned i gear, blive nærværende med dig selv, og give dine muskler og sind lidt kærlighed.

 

Det eneste du skal er at nyde din tid med dig selv, trække vejret, og fastholde det fokus når du går fra behandlingen. Nyde at du tjekkede ind med dig selv, afslappet, afstresset og afspændt. 

Efter en behandling er det vigtigt at du får masser af væske, da kroppen er ved at rense ud for affaldsstofferne. Du vil kunne opleve at skulle mere på toilettet, både vandladning, afføring og luft i maven. Det er kun godt, for det betyder at behandlingen har en virkning og at kroppen er ved at udrense det den ikke har brug for. 

Vær opmærksom på at væskeunderskud kan give kvalme, hovedpine og svimmelhed. Opstår det, drikker du noget vand og hviler dig. Lyt til din krop efter en behandling, tag det roligt og giv dig selv så vidt muligt plads til det du har brug for. Tag fri, spis en is, gå en tur – det er god mig tid!

Det er meget forskelligt hvordan vi tager imod en behandling og ligeledes hvordan vi reagerer på en behandling. Du er altid velkommen til at tage kontakt, både før og efter behandling.

Har du spørgsmål, tvivl eller andet inviterer jeg dig til at ringe til en uforpligtende snak på +45 24 84 09 65 eller du kan skrive til mig her